Żurawina- za co ją kocham?



Witajcie Kochane!

Dzisiaj trochę inny post. Napiszę o żurawinie. Jako, że mamy jesień, stopy nam marzną i szybko u kobiet o zapalenie pęcherza stwierdziłam, że zdradzę Wam sekret jak łatwo tego uniknąć.. 

A więc, po prostu- jedz żurawinę!



Nie dość, że jest naprawdę pyszna, to i bardzo zdrowa, gdyż:


  • Żurawina jest pomocna przy infekcjach dróg moczowych

  • Żurawina zmniejsza ryzyko chorób serca.
  • Żurawina chroni przed wrzodami żołądka.
  • Żurawina zmniejsza zapadalność na choroby dziąseł.
  • Żurawina ma działanie przeciwbakteryjne  i przeciwgrzybicze.

  • Szklanka dostarcza 3,2 g błonnika,
  •  30 mg witaminy C
  • witaminę B1 i B2
  • sole mineralne: wapń, fosfor, miedź i jod, garbniki, taniny oraz 
      • kwas cytrynowy i jabłkowy









Czasami zdarza się, że jem ją codziennie, bo tak się polubiłyśmy. 

Lubię dodawać ją do sałatek, jogurtów, omletów, albo po prostu jem ją samą.




Mam nadzieję, że się skusicie na wypróbowanie jej :)


20 komentarzy:

  1. też lubię żurawinę!


    _________________________
    fashionblogger,styling&makeup
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. żurawina zawsze jest w miseczce przy komputerze. Lubię ją łączyć z nerkowcami i migdałami - taka zdrowa przekąska ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam żurawinę i często ją zjadam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam chore nerki i żurawinę jem codziennie, bardzo pomaga na pęcherz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też bardzo lubię żurawinę :) Jest pyszna i bardzo zdrowa :) Najczęściej dodaję ją do jogurtów albo owsianki, a nawet chętnie wcinam solo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja przede wszystkim cenię ją za ulgę przy zapaleniu pęcherza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jest wspaniała pod tym względem :) już nie pamiętam kiedy miałam chory pęcherz!

      Usuń
  7. Suszona żurawina jest pyszna, a jeszcze taka zdrowa więc nie pozostaje nic innego jak podjadać ją jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam jako dodatek do tradycyjnej babki :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.

Zgodnie z rozporządzeniem RODO zostawiając komentarz zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych.

Copyright © 2014 anieszkaw , Blogger