Za co pokochałam Norwegię? Sekrety norweskiego życia..

Czy słyszałeś już kiedyś o cudownym norweskim klimacie? Wszechobecnym spokoju? Kraju, gdzie czas płynie jakby wolniej?


     Mój pierwszy pobyt w Norwegii, przyznam szczerze, nie należał do udanych. Było to cztery lata temu, kiedy moje priorytety, jako maturzystka, były zupełnie inne, niż teraz. Pierwsza wizyta w Norwegii zakończyła się dla mnie miłymi wspomnieniami widoków, ale też niechęcią związaną z ,,nudnością" tego kraju. Nie zdawałam sobie jeszcze z tego sprawy, jak wygląda ,,dorosłe życie''. To nie ciągła praca, szybkie życie jest sposobem na funkcjonowanie (a niestety w Polsce co raz częściej to widzę) i sama, w trakcie studiowania, doskonale tego doświadczyłam. 
    Ciągły bieg, mnóstwo zadań do realizacji, a czas dla siebie i rodziny schodzi na drugi plan... nie jest to dobry sposób na życie. Wiadomo, ze w Polsce jest ciężej, zwłaszcza finansowo, dlatego ciągle pracujemy, kombinujemy, chcemy móc godnie żyć.








Za co pokochałam Norwegię?


  • Przede wszystkim- za krajobraz!

Górzysto-wodny, fiordy, drewniane domki i dużo zieleni! Brzmi bajecznie? Tak jest! Naprawdę, każdy weekend można przeznaczyć na spacery, celebrując wolną chwilę i naturę. Dodatkowo w Norwegii znajduje się pełno fajnych miejsc, pozwalających na spontaniczne wypady, spanie w namiocie (już niedługo kolejna edycja Auto Stop Race!). Czyż to nie jest piękne obudzić się o wschodzie słońca z widokiem na góry? Na pewno będę musiała kiedyś to zrobić :)

  • Chęć Norwegów do aktywności fizycznej
Oczywiście, nie narzekam tutaj, że Polacy nie są aktywni, bo faktycznie co raz częściej i więcej mówi się o zdrowym trybie życia. Jednak coś, co przede wszystkim przykuło moją uwagę- nieważne, czy jest ładna, czy brzydka pogoda, (mam wrażenie, że im to różnicy nie robi), Norwegowie chętnie wychodzą na spacery. W trakcie lekkiej zamieci śnieżnej widziałam mnóstwo spacerujących Norwegów. Prawdopodobnie przyzwyczaili się do zmiennych warunków pogodowych. Dodatkowo, w kwestii aktywności fizycznej, mnóstwo starszych Norwegów uczęszcza na siłownie i są naprawdę w dobrej kondycji fizycznej.

  • Kultura jazdy
O ile bezpieczniej czuje się będąc w Norwegii! Przechodząc przez pasy, czy też poruszając się drogami. Bardzo szybko można stracić prawo jazdy za nie przestrzeganie przepisów.
  • Skromność
Norwedzy mimo, ze posiadają na pewno spore pieniądze, to mieszkają w minimalistycznych domach, ubierają się skromnie, a pieniądze wydają przede wszystkim na wypoczek (z tego co zaobserwowałam i słyszałam). W pełni utożsamiam się z takim podejściem. Wolę mieć mały drewniany domek, niż wille, ale pozwolić sobie na podróże. Dodatkowo centra handlowe nawet w poniedziałki, o połudnu potrafią być puste. Z pewnością wynika to też z faktu, że Norwegia ( okolice Alessundu- w mieście, gdzie byłam) nie jest za bardzo zaludniona.








1 komentarz:

  1. Witaj, kredyt między osobami fizycznymi jest operacją finansową polegającą na pożyczaniu pieniędzy bezpośrednio od ludzi bez interwencji banku. Przez większość czasu odbywa się to w środowisku rodzinnym lub przyjaznym. Ale ostatnio możesz pożyczyć od nieznajomego. Jestem skłonny oferować pożyczki każdemu, kto ma możliwość spłaty kredytu bez obaw. Z niecierpliwością czekam na kontakt z tobą, jeśli naprawdę potrzebujesz kredytu i jeśli jest to dobra wola.

    E-mail: ( simondurochefort@gmail.com )

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.

Zgodnie z rozporządzeniem RODO zostawiając komentarz zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych.

Copyright © 2014 anieszkaw , Blogger