czwartek, 27 listopada 2014

Moja owsianka :)


Witajcie Kochane!

Dzisiaj kolejny post z serii kulinarnej. 
Muszę Wam się do czegoś przyznać.. Uwielbiam owsiankę! Moim zdaniem ma ona same plusy, nie dość, że jest dla nas źródłem wielu wartościowych składników odżywczych, tak niezbędnych w naszym codziennym funkcjonowaniu( zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy jemy mniej warzyw i owoców), to jeszcze kosztuje grosze oraz oczywiście jest przepyszna. Można ją modyfikować wszelako, w zależności od tego co kto lubi oczywiście. Ja preferuję spożywanie jej raczej na słodko, a najlepiej w wersji z żurawiną, bananami i orzechami. Ewentualnie jej czekoladową wersję... 

Hm, tak czekoladowa owsianka to jest to, również przepadłam w tej wersji smakowej. O ile ciekawi Was jak sporządzam takową owsiankę, to oczywiście również mogę dodać o niej post.

Jednakże dzisiaj przechodzę do Was z przepisem na wersję z sokiem malinowym, żurawiną, pestkami dyni, kawałkami banana oraz jabłka.


Potrzebne składniki:

- płatki owsiane (ja dodaję ok. 5 łyżek)
- 1/2 szklanki mleka
- żurawina
- sok malinowy
- pestki dyni
- jabłko
- banan

Sposób przygotowania: Do gotującego się mleka wsypuję płatki owsiane, które następnie gotuję na małym ogniu przez następne 5 minut. W międzyczasie kroję jabłko na małe kawałki, którymi wykładam spód naczynia przygotowanego na owsiankę. Kiedy jest już gotowa przelewam ją do wcześniej przygotowanego naczynia z jabłkami. Następnie dodaję trochę soku malinowego oraz pokrojonego banana, pestki dyni i żurawinę. No i gotowe :)

Szybkie, smaczne i sycące! Dla mnie idealne na każdy poranek :)



22 komentarze:

  1. Ale pychota, muszę sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! na pewno wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię, choć ostatnio częściej jem jaglankę.

    OdpowiedzUsuń
  4. owsiankę na śniadanie przygotowywałam już chyba w każdej możliwej wersji ;) ostatnio przerzuciłam się jednak na płatki gryczane i mimo, że w smaku mniej powalające, to zdecydowanie lepiej się po nich czuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm, też uwielbiam!!!:-)
    a sok malinowy naturalny? czy taki kupne z cukrem :D bo szukam inspiracji owsiankowych, ale zdrowych :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam dzien bez owsianki to dzien stracony :)
    http://zielonoma.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dodaję otręby owsiane, banana, odrobinę cukru brzozowego, płatki migdałów. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda pięknie! uwielbiam dodawać pestki dyni dosłownie wszędzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też je ostatnio bardzo polubiłam :)

      Usuń
  9. Też lubię owsianki :P u mnie przeważnie idzie w ruch cynamon i jabłko i siemie lniane :)
    Obserwuję:) Zapraszam też do mnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo energetyzujące śniadanie. Mi wciąż sie wydaje, że owsianka wymaga czasu...:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda! Sycące i to najważniejsze, nie musimy się martwić, że zaraz znów będziemy głodni. U mnie płatki owsiane też z banem i pestkami słonecznika, dodaję też czasami syrop z dżemów domowej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  12. fuj :( wygląda, jak rzygi, samo zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wygląda tak źle- jeśli ktoś lubi owsiankę to jest przyzwyczajony do jej wyglądu. Fajnie, że słodkie owoce jak banan trochę ją wzbogacają, wygląda interesująco;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i dodanie do obserwowanych. Odwdzięczę się tym samym :)