wtorek, 19 kwietnia 2016

Jak zachęcić mnie do zaobserowania swojego bloga.

Istotną częścią blogowania jest także przeglądanie blogów. Obecnie jest ich bardzo dużo, a z dnia na dzień powstaje jeszcze więcej. Chciałabym w dzisiejszym poście przedstawić Wam na co ja zwracam uwagę wchodząc na takiego bloga i od czego zależy, czy go zaobserwuję. Oczywiście wiem, że mój blog wcale nie jest idealny, staram się wciąż go udoskonalać, widzę znaczącą różnice pomiędzy tym jak jest teraz, a jak było na początku, a jeżeli ktoś z Was ma ochotę doradzić mi i napisać nad czym mogę popracować to zachęcam do pozostawienia komentarza :)

 

 

1. Wygląd

Nie oszukujmy się, ale pierwsze na co zwracamy uwagę zaraz po wejściu na czyjegoś bloga to wygląd: ogólna estetyka, spójność, klarowność. Jeżeli blog jest nieprzejrzysty, panuje na nim chaos, to moje drogie- kto chciałby to czytać? :) Ja lubię przede wszystkim prostotę.

 

2. Treść

Lubię, gdy osoba którą obserwuję pisze sensownie. Posty nie są za długie, ani za krótkie, obejmują wszystkie istotne kwestie, a nie rozciągają się i odchodzą od tematu. Dodatkowo lubię urozmaicenia np. na blogu kosmetycznym wiadomo, że górować będą przede wszystkim recenzje, jednak raz na jakiś czas nieco inny post z pewnością się przyda. 

 

3. Zdjęcia

Nie musimy posiadać najlepszej na świecie lustrzanki, istnieją także strony skąd możemy legalnie, za darmo pobierać zdjęcia. Wystarczy po prostu przeszukać internet :) Moim zdaniem nie warto jest umieszczać zdjęć słabej jakości, gdzie ledwo co widać. Niestety, ale to odstrasza potencjalnych obserwatorów, czytelników.

 

4. Systematyczność

Jest to niezwykle istotne. Jak już jakiś blog mi się spodoba i go zaobserwuję, a widzę, że posty ukazują się na nim raz w miesiącu lub jeszcze rzadziej.. To niestety, ale no nie bardzo. Uważam, że powinniśmy dbać o częstotliwość dodawania postów, aby czytelnicy o nas nie zapomnieli.

 

5. Szczerość

W postach powinno się być szczerym. Nie oszukiwać i pisać po prostu prawdę. Nieważne czy produkt pochodzi ze współpracy, czy też nie. Jeżeli osoba wychwala kosmetyk, który się u niej nie sprawdził, tylko dlatego, że jest on ze współpracy to dla mnie jest to co najmniej niesprawiedliwe. Czytelnicy dają się nabrać, a potem żałują zakupu.

Jak podoba Wam się taki post? Na co Wy zwracacie uwagę? :)

 

32 komentarze:

  1. Super myśli :) zgadzam się ze wszystkimi :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Poruszyłaś ważny temat. Obserwacje są ważną częścią blogosfery, każdy o nie walczy i chce aby ludzie czytali wpisy. Ciężko jest skłonić czytelnika aby kliknął te "Obserwuj". Zgadzam się ze wszystkimi pktami. Osobiście zauważyłam że nastała moda na prosty, minimalistyczny szablon. Ma to też sens bo zamiast oglądać wszystko wokół skupiamy się na tekście :). Systematyczność w dodawaniu wpisów nie jest niczym trudnym jak podchodzimy "fachowo" do swojego bloga.
    Pozdrawiam!

    http://aleksandramakota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś :) Dobry blog pisany przede wszystkim z pasją zawsze się obroni i z czasem stworzy swoje grono odbiorców mniejsze lub większe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze lubię, gdy posty pisane są porządnie, nie na "odwal się". :) A niestety często się na takie natykam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje podejście aby zachęcić mnie do obserwowania jest podobna do Ciebie. Największą uwagę przykuwam do fotografii, może dlatego iż interesuje się nią i rozwijam swoją pasę i jakość to podstawa. Na pewno komentarze też mają znaczenie, niestety większość ludzi nie czyta naszych komentarzy i dodają tak zwane kopiuj wklej, a szkoda bo ja obserwując bloga staram się wyrazić swoją opinię tak samo jak i przeczytać dany post. Wiem, że każdy poświęca czas aby cokolwiek przygotować.
    Świetny post, jednak myślę, że połowa osób nie przeczyta albo po prostu stwierdzi, że to nie jest potrzebne.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh, bardzo możliwe, że jedynie to przewiną :( Ale wierzę, że stali czytelnicy wiernie przeczytają :)

      Usuń
  6. JA wiernie przeczytałam od początku do końca ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że mój blog spełnia Towje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajne podejście ;-) masz dużo racji!

    OdpowiedzUsuń
  9. W pełni z Tobą dię zgadzam. Dla mnie najważniejsza jest szczerość,nie lubię gdy ludzie w swoich postach nie wyrażają swojej opinii. A taka postawa czasem zdarza się nawet u tych najlsepszych!

    OdpowiedzUsuń
  10. W pełni z Tobą dię zgadzam. Dla mnie najważniejsza jest szczerość,nie lubię gdy ludzie w swoich postach nie wyrażają swojej opinii. A taka postawa czasem zdarza się nawet u tych najlsepszych!

    OdpowiedzUsuń
  11. i to wszystko to podstawa bloga i jego sprawnego funkcjonowania :)

    zaczarowana-oczarowana.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja stawiam głównie na szczerość i indywidualny wygląd bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne spostrzeżenia dotyczące zwrócenia uwagi na najważniejsze kwestie obserwowania. Zapraszam do mnie. Ciagle pracuje 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Z blogiem jak z człowiekiem pierwsze na co patrzymy to niestety wygląd i on ma duży wpływ na to czy będziemy chcieli go czytać. glamlipstick.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. praktycznie mam takie samo podejście do blogowania :) chodź u mnie szablon jeszcze czeka na poprawki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładnie napisane i to jest prawda.
    Zapraszam do siebie

    xxxstokrotkaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Cała prawda! Zgadzam się z Tobą w 100% :)

    http://xkeep-it-simple.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. również zwracam uwagę na zdjęcia to dla mnie istotny element sama staram się robić dobrej jakości, ale niestety nie posiadam aparatu więc muszę sobie radzić inaczej.. :D
    zapraszam do mnie <3
    http://aurelia-reine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. zgadzam się, jednak u mnie ciężko z systematycznością ze względu na zdjęcia, a raczej ich brak a byle czego też nie chcę dodawać :)

    http://dryclaudia.blogspot.com/2016/04/5-sposobow-jak-przetrwac-do-wakacji.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się z tym co napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się prawie ze wszystkimi punktami. Jeśli chodzi o zdjęcia, ja stawiam jednak na twórczość i kreatywność niż możliwość pobrania za darmo zdjęć z sieci. Bo zdjęcia są bardzo ważną częścią bloga. Rzeczywiście, te pobrane z sieci są idealne i wymuskane pod każdym względem - ale czy warto iść na taką łatwiznę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie myślę nad tym, że jest to łatwizna, bo jeżeli mamy dostęp do aparatu to faktycznie lepiej zrobić swoje zdjęcia, ale jeżeli ktoś nie posiada lub posiada naprawdę słaby aparat? To super opcja :P

      Usuń
  22. Podpisuję się pod wszystkim! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. oj tak systematyczność przede wszystkim;)

    OdpowiedzUsuń
  24. zgadzam się z Twoim postem w 100%. Podoba mi się tu u Ciebie, i cieszę się że tu zajrzałam, z pewnością zaobserwuję i będę zaglądać często :) Pozdrawiam ciepło i życzę udanego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. To u mnie jest podobnie ;) Kiedyś nie przykładałam u siebie wagi do zdjęć, od kiedy zaczęłam nad tym pracę znacznie więcej osób u mnie zostaje ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i dodanie do obserwowanych. Odwdzięczę się tym samym :)